Van Rovaniemi naar Kirkenes in Noorwegen 565 km. - Reisverslag uit Kirkenes, Noorwegen van Jos en Gitty Flipsen Scholten - WaarBenJij.nu Van Rovaniemi naar Kirkenes in Noorwegen 565 km. - Reisverslag uit Kirkenes, Noorwegen van Jos en Gitty Flipsen Scholten - WaarBenJij.nu

Van Rovaniemi naar Kirkenes in Noorwegen 565 km.

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos en Gitty

29 Mei 2014 | Noorwegen, Kirkenes

Vanmorgen om 8.00 uur vertrokken volop in de zon. Deze schijnt hier vandaag 19 uren. Een waanzinnig mooie tocht door en sterk wisselend landschap met meren die voor een deel nog dicht gevroren waren en restanten sneeuw. Naar wij weten zijn vandaag en gisteren de 1e zonnige dagen. Opmerkelijk in Finland is vandaag de zomervakantie begonnen voor de komende 2 maanden. Vandaag weer samen gereden met Hans en Wies onze vast routemaatjes, maar op sommige momenten kom je ook anderen op het spoor. Zoals picknicken aan een meer met vele anderen, erg leuk en gezellig.
Foto's zeggen meer dan we kunnen vertellen en bovendien wat je hier meemaakt ziet en ondergaat kun je niet overbrengen. Neem een keer de tijd en doe het, je mag mijn routeboek lenen. Dan komt eindelijk de Noorse grens in zicht en weet dat je een beetje meer alcohol houdende drank bij je hebt dan mag. Je mag bijna niets meenemen, dus een beetje meer is eigenlijk niets. Wat we zagen was een wit gebouwtje en verder gewoon doorrijden. En dan de 1e blikken op het Noorse landschap, adem benemend, daar hebben we bijna niets meer van over na zo'n tocht. En dan moeten we nog 10 dagen door Noorwegen dat beloofd wat. Maar morgen eerst naar de Nordkapp. Het hotel waar we nu verblijven ligt aan aan de Barendaszee.

• 30 Mei 2014 - 12:59

Suzanne:

Er is er een jarig hoera hoera. Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!