Nordkapp - Reisverslag uit Honningsvåg, Noorwegen van Jos en Gitty Flipsen Scholten - WaarBenJij.nu Nordkapp - Reisverslag uit Honningsvåg, Noorwegen van Jos en Gitty Flipsen Scholten - WaarBenJij.nu

Nordkapp

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos en Gitty

31 Mei 2014 | Noorwegen, Honningsvåg

De foto's van gister en vandaag houden jullie tegoed. Uploaden lukt hier niet.
Gisteravond zijn we om 23.00 uur vertrokken vanuit onze hostel naar de Nordkapp, je wilt per slot het keerpunt van de zon zien. Maar het ws erg mistig dus er was twijfel je moet door de bergen en flink stijgen en dalen. Daarbij is niet overal in een vangrail voorzien. De nieuwsgierigheid en de wens om daar geweest te zijn heeft overwonnen. Het is licht dus de mist in en voorzichtig rijden. We beginnen te klimmen en te slingeren en na 15 minuten rijden klimmen we uit de mist en rijden in de zon (23.15uur). We dalen weer in de mist, komen daar weer uit en bereiken om 23.30 uur de Nordkapp. Het is verschrikkelijk mooi en spectaculair foto's volgen. Om 00.15 uur het keerpunt van de zon, deze gaat niet meer onder. Als we terug rijden lijkt het gewoon midden op de middag terwijl nacht is. We moeten nog wel stukken door de mist maar uiteindelijk zijn we na enen weer op de kamer en sluiten met een drankje deze wondermooie en spectaculaire 30 mei af.
Morgen rijden we een groot deel van de dag slingerend zuidwaarts lang de Noorse kust en als we nog puf hebben maken we 's avonds nog een verslag.

• 01 Juni 2014 - 07:36

Peter:

Geweldig om te lezen en helemaal om zelf mee te maken lijkt me....

de heerlijke verslagen die jullie schrijven maken het levendig genoeg om vanuit DVNTR mee te beleven...

Lieve Groet voor Jullie en alvast een groet van Moeder...die we vandaag even gaan opzoeken.

• 01 Juni 2014 - 07:42

Ria.kerpel:

Dat lijkt me een geweldige belevenis.
    Wij slingeren hier ook wat af, zitten in de bergen in Cappadocie. Ook indrukwekkend........

Liefs, Ria

• 01 Juni 2014 - 09:52

Hans:

We zijn benieuwd naar de foto's en het lijkt me een hele evearing te beleven dat het geen nacht wordt. Nog heel veel plezier en tot het volgende verslag.

Groetjes, Hans, Tessie en Maridel

• 01 Juni 2014 - 13:28

Rinus:

Mooi ik ben benieuwd naar de foto's gr rinus