Honningsvag Tromso 625 km - Reisverslag uit Tromsø, Noorwegen van Jos en Gitty Flipsen Scholten - WaarBenJij.nu Honningsvag Tromso 625 km - Reisverslag uit Tromsø, Noorwegen van Jos en Gitty Flipsen Scholten - WaarBenJij.nu

Honningsvag Tromso 625 km

Door: Gitty

Blijf op de hoogte en volg Jos en Gitty

02 Juni 2014 | Noorwegen, Tromsø

Reisverslag van zondag 1 juni . We verlaten ons verblijf in een hokje met gezamenlijke douche en toilet, echt iets voor ons ! We hebben op onze vrije dag in de vrieskou heerlijke Koningskrab gegeten ! Als we vertrekken is het bewolkt. We rijden bijna anderhalf uur achter amazones, blijft genieten. Wat we ook zien is dat de winter hier nog lang niet voorbij is, zie foto's . Maar dan verandert de natuur en wordt het ineens groen en milder van temperatuur. Het blijft oppassen overal kan er een Eland voor je auto springen en dat gebeurt ook ! We komen weer door adembenemende fjorden, ik heb al menigmaal wauw geroepen als we een daling maken en een fjord ontvouwt zich. Sommige fjorden hebben nog geheel bevroren meren. Door de bergen rijden kost tijd en energie, we rijden 10 uur lang, Jos is er dan ook wel klaar mee. Via de brug rijden we Tromso binnen. We blijven samen rijden met onze routemaatjes en dat blijft leuk. ' s avonds eten we samen met hen bij een Noorse Thai, dat was heerlijk! Tevreden en voldaan gaan we slapen !

• 02 Juni 2014 - 19:38

Joyce :

Het ziet er weer bijzonder uit. Ik kan mij voorstellen dat het autorijden van tijd tot tijd best pittig kan zijn. Jullie zijn nog niet auto moe? X uit velp

• 02 Juni 2014 - 20:06

Ria Kerpel:

Hier, in Cappadocie, variëren de temperaturen tussen de 5 en 30 graden.,sneeuw zien we gelukkig alleen op de top van een vulkaan.
    Boeiend, jullie ervaringen!

Gerard en Ria, ik denk 3000 km van jullie vandaan......

• 02 Juni 2014 - 22:23

Meriam:

Hoi hoi,

Heb net de foto's bekeken.
    Ze doen me denken aan een prachtige mooie film.
    Zulke beelden zie je eigenlijk in werkelijkheid nooit.........maar jullie wél.
    Bofkonten.... dikke kus van mij X

• 03 Juni 2014 - 20:43

Hans:

Hallo Jos en Gitty,
    Als je de foto's ziet dan krijg je het al koud. Verder ziet de omgeving er wel aardig uit en minder gehaast dan wat wij gewend zijn. Mogelijk ook wat minder luxe en winkeltjes. We horen het later wel van jullie. Geniet er nog maar even van.

Groetjes, Hans, Tessie en Maridel