Tromso naar Harstad 325 km. - Reisverslag uit Harstad, Noorwegen van Jos en Gitty Flipsen Scholten - WaarBenJij.nu Tromso naar Harstad 325 km. - Reisverslag uit Harstad, Noorwegen van Jos en Gitty Flipsen Scholten - WaarBenJij.nu

Tromso naar Harstad 325 km.

Door: Gitty en Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos en Gitty

03 Juni 2014 | Noorwegen, Harstad

De zon is in beeld, vandaag is de lucht strak blauw. Op deze dagen schijnt de zon 19 tot 23 uur per dag, dat kennen wij niet. Vandaag gaan we op weg naar de Lofoten, een bijzondere eilandengroep bij de Noorse kust, veel mensen de mooiste plek op aarde. We zijn benieuwd. We waren al heel opgetogen over de uitzichten en de fjorden maar nu zien we het kan nog steeds mooier, wat we hier zien kunnen we niet met foto's vangen, het is onbeschrijfelijk mooi. De blauwe luchten en de blauwe meren, mooooi ! Op de route vandaag komen we langs een gigantische waterval de Malselvfossen zeer imponerend allemaal smeltwater met een bouwkundig hoogstandje de zogenaamde vistrap voor de zalm zodat de vis zelfstandig zijn eigen habitat kan vinden, tegen de stroom in, heel bijzonder zie foto's. Als we Harstad binnen rijden moeten we over een hangbrug, zie foto. We zitten weer in een Thon hotel, geweldig goed, een eenvoudig diner met eigen gebakken pizza en dan slapen zonder dat het donker wordt de 5e nacht! Morgen gaan we verder de Lofoten in ! Een groot deel van de groep gaat walvissen kijken, wij doen dat niet. Een dagje lekker rustig genieten van de Lofoten !

• 04 Juni 2014 - 08:07

Peter:

heel veel plezier en genieten vandaag in Lofoten....heerlijk lezen weer. ik ga nu genieten van de foto,s.

Lieve Groet

• 04 Juni 2014 - 09:44

Rallie En Eva:

Prachtige foto's we genieten mee! Krijgen een idee hoe Wallander leeft ;-)
    Liefs van kantoor
    Rallie en Eva