Harstad, Svolvaer/Kabelvag Mo i Rana 630 km - Reisverslag uit Mo i Rana, Noorwegen van Jos en Gitty Flipsen Scholten - WaarBenJij.nu Harstad, Svolvaer/Kabelvag Mo i Rana 630 km - Reisverslag uit Mo i Rana, Noorwegen van Jos en Gitty Flipsen Scholten - WaarBenJij.nu

Harstad, Svolvaer/Kabelvag Mo i Rana 630 km

Door: Gitty en Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos en Gitty

04 Juni 2014 | Noorwegen, Mo i Rana

Ee reisverslag van 2 dagen, van Harstad naar de Lofoten. We hebben de walvisvaart niet genomen om lekker te kunnen genieten van al de mooie natuurschoon van de Lofoten. een eilandengroep aan de westkust van Noorwegen die geheel in beslag wordt genomen door de Fjorden. Na een stevig ontbijt hebben we heerlijk de tijd genomen om onvergetelijke plaatjes te schieten, lunchen in de zon en genieten . De zon schijn hier 19 tot 23 uur per etmaal ! Komt eigenlijk weinig voor maar nu dus wel !
Dag 2 van dit verslag gaat over de reis van Kabelvag naar Mo i Rana vandaag dus, Weer een strak blauwe hemel, we moeten de veerdienst hebben bij Lodingen die gaat om 10.30, we vertrekken om 8.00u dan zijn er 8 tunnels te nemen en 4 wordt aan gewerkt, het wordt echt spannend. Op het nippertje halen we de veerdienst. Dan krijgen we te maken met verschillende seizoenontwikkelingen afhankelijk van de hoogte waar we rijden, we passeren gletsjers en komen door prachtige nationale parken zie de foto's , ongelooflijk ! We passeren nu ook opnieuw de poolcirkel maar dan op weg terug. We eindigen met een buffet, wat niet helemaal goed verloopt, Jos is met de ontsteking in de weer en de auto van Hans , uitlaat is gelukkig weer helemaal goed. Voor morgen staat een pittige afstand op de rol dus we gaan vroeg slapen.

• 04 Juni 2014 - 23:20

Kees En Cintha:

We reizen nog steeds dagelijks met jullie mee! Genieten vd reisverslagen en de mooie foto's met die prachtige natuur daar. Rustgevende aanblikken ook. Fantastisch dat jullie ook zo'n heerlijk weertje hebben.Veel plezier nog! Kus, Cintha

• 05 Juni 2014 - 14:15

Nico En Coby:

Hallo Jos en Gitty,
    Ik heb jullie uit Wezep zien vertrekken, het is op zich al leuk om jullie gerestaureerde Volvo te zien rijden en voor zien van markante schilden. Wij zijn wat laat ingeschakeld, ook wij waren even weg.
    Maar we hebben achteraf al jullie verslagen tot nu gelezen. Een prachtige en indrukwekkende tocht en zelfs voorzien van bewijsvoering. en mooie foto,s.
    Gitty je hebt verjaardag intussen ook nog gevierd, En hierbij uiteraard nog gefeliciteerd.
    Het is wel heel intens genieten om zo'n tocht te maken, aan schrijftalent ontbreekt het jullie niet en het is leuk om te lezen. Ga zo door en blijf genieten.
    Wij spreken elkaar weer later en gaan morgen naar Frankrijk

Groeten en veel liefs van Nico en Coby