Mo i Rana naar Kristiansund - Reisverslag uit Kristiansund, Noorwegen van Jos en Gitty Flipsen Scholten - WaarBenJij.nu Mo i Rana naar Kristiansund - Reisverslag uit Kristiansund, Noorwegen van Jos en Gitty Flipsen Scholten - WaarBenJij.nu

Mo i Rana naar Kristiansund

Door: Gitty en Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos en Gitty

05 Juni 2014 | Noorwegen, Kristiansund

Het wordt een zware etappe 685 km door de bergen is veel. We zetten de wekker op 5.30u en dat is heel vroeg. Echte ontbijten kunnen we nog niet de keuken is er niet klaar voor! We gaan op weg. Het eerste doel is Trondheim, ruim 400 km verderop. Trontheim is de derde stad van Noorwegen en ligt aan de Trontheimfjorden, erg mooi. Hoewel we vaart moeten maken, zit de route niet erg mee, de auto van Hans heeft een probleem de sluiting van de klep, bij de minste hobbel op de weg springt hij uit het eerste slot, dus moeten we stoppen, dat gebeurt 34 keer. We krijgen file in Trondheim, we waren al helemaal vergeten hoe dat was. Met zo'n rit ben je dus ver weg! Na Trondheim krijgen we een veerpont, altijd leuk ! Nog een verrassing, Hans sluit de auto af met de sleutels nog in het slot! Heerlijk kneuterig. Gelukkig weet een van medereizigers de auto te openen. Samen wordt de rit voorgezet richting Kristiansund de stad vernoemd naar koning Kristiaan de 6e en kreeg in 1992 een 5,2 km lange tunnel om een verbinding te krijgen met het vaste land. We rijden vandaag weer in een wonderschone omgeving . Gek genoeg is de lente hier een stuk verder en is het landschap vooral groen, per dag lijk je een ander stuk seizoen in te rijden , heel bijzonder, geniet van de foto's !!!