Kristiansund Geiranger 240 km - Reisverslag uit Geiranger, Noorwegen van Jos en Gitty Flipsen Scholten - WaarBenJij.nu Kristiansund Geiranger 240 km - Reisverslag uit Geiranger, Noorwegen van Jos en Gitty Flipsen Scholten - WaarBenJij.nu

Kristiansund Geiranger 240 km

Door: Gitty en Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos en Gitty

07 Juni 2014 | Noorwegen, Geiranger

Nu ik het verslag schrijf kan ik zeggen dat dit een topdag gaat worden. Vandaag rijden we de Atlantic route, staat op de top 10 van de mooiste routes van de wereld en dat wordt waargemaakt . We passeren beroemde bruggen en fabelachtige uitzichten, schilderachtige landschappen zie daarvoor de foto's. We hebben enkele villa's gefotografeerd met het idee hier wonen de rijke Noren. Dan krijgen we een veerpontje en halverwege de route bereiken we een bergmassief de Trolveggen, iets ten zuiden van Andelsnes krijgen we in 20 km 11 haarspeldbochten, Trolstigen zie foto's. Bovenaan is een plato gebouwd waar je terug kunt zien welke enge bochten je genomen hebt, en dan met onze bejaarde dames want zo worden de klassieke volvo's genoemd. Voor iemand met hoogtevrees een ernstige uitdaging, maar youhoo i did it !!!!dan gaat de weg verder langs de Fabelachtige Geirangerfjorden, sinds 2005 op de werelderfgoedlijst van de Unesco. De top, met een luidkeels waaaahw wordt bereikt als we boven op de berg in de diepe fjorden kijken zie foto, dan bereiken we een tophotel het Union hotel Geiranger, THE best of all !

• 08 Juni 2014 - 00:48

Suzanne:

Wat een gave foto's!!!

• 08 Juni 2014 - 09:25

Peter:

geweldige en indrukwekkende Foto,s...

die route was inderdaad n spannende zeg.....wow...

Lieve Groet uit DVNTR

• 08 Juni 2014 - 11:28

Reint Scholten:

Dag Jos en Gitty,

Wederom een boeiend reisverslag en schitterende foto's. Wat een belevenis! Het lijkt mij ook geweldig om te doen, echter ik heb geen Volvo -:) Maar goed, het automerk maakt niet uit, toch? Veel reisplezier nog voor de komende dagen.